ČSN ISO/IEC 20000-1 - Informační technologie - Management služeb - Část 1: Požadavky na systém managementu služeb
Download standard: | ČSN ISO/IEC 20000-1 (Show details) |
Published: | 2019-10-01 |
Source: | https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso-iec:20000:-1:ed-3:v1:en |
Classification symbol: | 369074 |
Category: | Informační technika všeobecně a terminologie |
ICS: |
|
Status: | Valid |
‹
Report an error
3.2.15 služba
prostředky, jimiž se zákazníkovi (3.2.3) dodává hodnota v podobě usnadnění výsledků, kterých chce zákazník dosáhnout
POZNÁMKA 1 k heslu Služba je obecně nehmotná.
POZNÁMKA 2 k heslu Pojem služba, jak je používán v tomto dokumentu, znamená službu nebo služby v rozsahu SMS (3.2.23). Jakékoliv použití pojmu služba s odlišným záměrem je zřetelně rozlišeno.
3.2.15 service
means of delivering value for the customer (3.2.3) by facilitating outcomes the customer wants to achieve
Note 1 to entry: Service is generally intangible.
Note 2 to entry: The term service as used in this document means the service or services in the scope of the SMS (3.2.23). Any use of the term service with a different intent is distinguished clearly.