EN 14587-2:2009
nahrazuje
EN 14587-2:2024harmonizovaná souběžně s
|
ČSN EN 14587-2:2009(Zrušená (zatím harmonizovaná))
je nahrazena
ČSN EN 14587-2:2025 |
Železniční aplikace - Kolej - Odtavovací stykové svařování kolejnic - Část 2: Nové kolejnice třídy R220, R260, R260Mn a R350HT svařované mobilními svářečkami mimo stabilní svařovnu
|
21.11.2023
(IRS)
|
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 14587-2:2024
harmonizovaná souběžně s
platí souběžně s
EN 14587-2:2009 |
ČSN EN 14587-2:2025
nahrazuje
ČSN EN 14587-2:2009Zrušená (zatím harmonizovaná)
|
Železniční aplikace - Kolej - Odtavovací stykové svařování kolejnic - Část 2: Nové kolejnice třídy R200, R220, R260, R260Mn, R320Cr, R350HT, R350LHT, R370CrHT a R400HT svařované mobilními svářečkami mimo stabilní svařovnu
|
06.03.2025
(IRS)
|
06.09.2026
(IRS)
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 15085-4:2023
|
ČSN EN 15085-4:2023 |
Železniční aplikace - Svařování železničních kolejových vozidel a jejich součástí - Část 4: Výrobní požadavky
|
06.03.2025
(IRS)
|
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 15085-5:2023
|
ČSN EN 15085-5:2024 |
Železniční aplikace - Svařování železničních kolejových vozidel a jejich součástí - Část 5: Kontrola, zkoušení a dokumentace
|
06.03.2025
(IRS)
|
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 15313:2016
nahrazuje
Omezení: Pokud jde o nařízení Komise (EU) č. 1302/2014 ze dne 18. listopadu 2014 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému kolejová vozidla – lokomotivy a kolejová vozidla pro přepravu osob železničního systému v Evropské unii, body 4.2.3.5.2.1 a 4.2.3.5.2.2 jeho přílohy; a nařízení Komise (EU) č. 321/2013 ze dne 13. března 2013 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému „kolejová vozidla – nákladní vozy“ železničního systému v Evropské unii a o zrušení rozhodnutí Komise 2006/861/ES, body 4.2.3.6.2 až 4.2.3.6.5: tolerance stanovené normou nelze kumulovat s hodnotami uvedenými v výše uvedených bodech, hodnoty v těchto bodech musí být považovány za mezní hodnoty“;EN 15313:2024harmonizovaná souběžně s
EN 15313:2010Zrušená
|
ČSN EN 15313:2017(Zrušená (zatím harmonizovaná))
je nahrazena
ČSN EN 15313:2024ČSN EN 15313:2010Zrušená
|
Železniční aplikace - Požadavky na dvojkolí v provozu - Údržba dvojkolí v provozu na vozidlech a po demontáži
|
21.11.2023
(IRS)
|
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
Omezení: Pokud jde o nařízení Komise (EU) č. 1302/2014 ze dne 18. listopadu 2014 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému kolejová vozidla – lokomotivy a kolejová vozidla pro přepravu osob železničního systému v Evropské unii, body 4.2.3.5.2.1 a 4.2.3.5.2.2 jeho přílohy; a nařízení Komise (EU) č. 321/2013 ze dne 13. března 2013 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému „kolejová vozidla – nákladní vozy“ železničního systému v Evropské unii a o zrušení rozhodnutí Komise 2006/861/ES, body 4.2.3.6.2 až 4.2.3.6.5: tolerance stanovené normou nelze kumulovat s hodnotami uvedenými v výše uvedených bodech, hodnoty v těchto bodech musí být považovány za mezní hodnoty“;EN 15313:2024
harmonizovaná souběžně s
platí souběžně s
EN 15313:2016 |
ČSN EN 15313:2024
nahrazuje
ČSN EN 15313:2017Zrušená (zatím harmonizovaná)
|
Železniční aplikace - Požadavky na dvojkolí v provozu - Údržba dvojkolí v provozu na vozidlech a po demontáži
|
06.03.2025
(IRS)
|
06.09.2026
(IRS)
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 15355:2019
nahrazuje
EN 15355:2019+A1:2023harmonizovaná souběžně s
|
ČSN EN 15355:2022(Zrušená (zatím harmonizovaná))
je nahrazena
ČSN EN 15355:2019+A1:2023 |
Železniční aplikace - Brzdění - Rozváděče a vypínače brzdy
|
21.11.2023
(IRS)
|
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 15355:2019+A1:2023
harmonizovaná souběžně s
platí souběžně s
EN 15355:2019 |
ČSN EN 15355:2019+A1:2023
nahrazuje
ČSN EN 15355:2022Zrušená (zatím harmonizovaná)
|
Železniční aplikace - Brzdění - Rozváděče a vypínače brzdy
|
06.03.2025
(IRS)
|
06.09.2026
(IRS)
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 15624:2021
nahrazuje
EN 15624:2021+A1:2024harmonizovaná souběžně s
EN 15624:2008+A1:2010Zrušená
|
ČSN EN 15624:2022(Zrušená (zatím harmonizovaná))
je nahrazena
ČSN EN 15624:2021+A1:2025ČSN EN 15624+A1:2011Zrušená
|
Železniční aplikace - Brzdění - Přestavovače prázdný-ložený
|
21.11.2023
(IRS)
|
21.11.2023
(IRS)
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 15624:2021+A1:2024
harmonizovaná souběžně s
platí souběžně s
EN 15624:2021 |
ČSN EN 15624:2021+A1:2025
nahrazuje
ČSN EN 15624:2022Zrušená (zatím harmonizovaná)
|
Železniční aplikace - Brzdění - Přestavovače prázdný-ložený
|
06.03.2025
(IRS)
|
06.09.2026
(IRS)
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 16116-2:2021
nahrazuje
EN 16116-2:2024harmonizovaná souběžně s
EN 16116-2:2013Zrušená
|
ČSN EN 16116-2:2022(Zrušená (zatím harmonizovaná))
je nahrazena
ČSN EN 16116-2:2014Zrušená (zatím harmonizovaná)
ČSN EN 16116-2:2024 |
Železniční aplikace - Konstrukční požadavky na stupačky, madla a související přístup pro personál - Část 2: Nákladní vozy
|
21.11.2023
(IRS)
|
21.11.2023
(IRS)
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 16116-2:2024
harmonizovaná souběžně s
platí souběžně s
EN 16116-2:2021 |
ČSN EN 16116-2:2024
nahrazuje
ČSN EN 16116-2:2022Zrušená (zatím harmonizovaná)
|
Železniční aplikace - Konstrukční požadavky na stupačky, madla a související přístup pro personál - Část 2: Nákladní vozy
|
06.03.2025
(IRS)
|
06.09.2026
(IRS)
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
Omezení: Pokud jde o nařízení Komise (EU) č. 1302/2014 ze dne 18. listopadu 2014 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému „kolejová vozidla – lokomotivy a kolejová vozidla pro přepravu osob“ železničního systému v Evropské unii, poskytuje norma předpoklad shody pro body 4.2.4.8.2 odst. 2 a 4 přílohy uvedeného nařízení ve vztahu k příloze ZA normy a k bodu 4.2.4.8.2 odst. 1 přílohy na základě použití bodu 8.1 této normy“;EN 16207:2024
|
ČSN EN 16207:2024 |
Železniční aplikace - Brzdění - Funkční a výkonnostní požadavky na systémy magnetické kolejnicové brzdy pro použití na železničních kolejových vozidlech
|
06.03.2025
(IRS)
|
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 16286-1:2013
nahrazuje
EN 16286-1:2024harmonizovaná souběžně s
|
ČSN EN 16286-1:2013(Zrušená (zatím harmonizovaná))
je nahrazena
ČSN EN 16286-1:2025 |
Železniční aplikace - Zařízení pro přechod mezi vozidly - Část 1: Hlavní aplikace
|
21.11.2023
(IRS)
|
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 16286-1:2024
harmonizovaná souběžně s
platí souběžně s
EN 16286-1:2013 |
ČSN EN 16286-1:2025
nahrazuje
ČSN EN 16286-1:2013Zrušená (zatím harmonizovaná)
|
Železniční aplikace - Zařízení pro přechod mezi vozidly - Část 1: Hlavní aplikace
|
06.03.2025
(IRS)
|
06.09.2026
(IRS)
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 45545-3:2013
nahrazuje
EN 45545-3:2024harmonizovaná souběžně s
|
ČSN EN 45545-3:2013Oprava 1-9.14Oprava 2-8.21(Zrušená (zatím harmonizovaná))
je nahrazena
ČSN EN 45545-3:2024 |
Drážní aplikace - Protipožární ochrana drážních vozidel - Část 3: Požadavky na požární odolnost požárních zábran
|
21.11.2023
(IRS)
|
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 45545-3:2024
harmonizovaná souběžně s
platí souběžně s
EN 45545-3:2013 |
ČSN EN 45545-3:2024
nahrazuje
ČSN EN 45545-3:2013Oprava 1-9.14Oprava 2-8.21Zrušená (zatím harmonizovaná)
|
Drážní aplikace - Protipožární ochrana drážních vozidel - Část 3: Požadavky na požární odolnost požárních zábran
|
06.03.2025
(IRS)
|
06.09.2026
(IRS)
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 45545-4:2013
nahrazuje
EN 45545-4:2024harmonizovaná souběžně s
|
ČSN EN 45545-4:2013(Zrušená (zatím harmonizovaná))
je nahrazena
ČSN EN 45545-4:2024 |
Drážní aplikace - Protipožární ochrana drážních vozidel - Část 4: Požadavky na konstrukci drážních vozidel z hlediska požární bezpečnosti
|
21.11.2023
(IRS)
|
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 45545-4:2024
harmonizovaná souběžně s
platí souběžně s
EN 45545-4:2013 |
ČSN EN 45545-4:2024
nahrazuje
ČSN EN 45545-4:2013Zrušená (zatím harmonizovaná)
|
Drážní aplikace - Protipožární ochrana drážních vozidel - Část 4: Požadavky na konstrukci drážních vozidel z hlediska požární bezpečnosti
|
06.03.2025
(IRS)
|
06.09.2026
(IRS)
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 50155:2021
nahrazuje
EN 50155:2007Zrušená
|
ČSN EN 50155 ed. 5:2022Oprava 1-4.23Oprava 2-4.25
nahrazuje
ČSN EN 50155 ed. 3:2008Změna Z1-4.18Oprava 1-4.12Zrušená
|
Drážní zařízení - Elektronická zařízení drážních vozidel
|
21.11.2023
(IRS)
|
21.11.2023
(IRS)
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 50463-1:2017
nahrazuje
EN 50463-1:2012Zrušená
|
ČSN EN 50463-1 ed. 2:2018Změna A1-3.25
nahrazuje
ČSN EN 50463-1:2013Změna Z1-4.18Zrušená
|
Drážní zařízení - Energetické měření na palubě vlaku - Část 1: Obecně
|
21.11.2023
(IRS)
|
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
A1:2024
|
|
|
06.03.2025
(IRS)
|
|
|
|
EN 50463-2:2017
nahrazuje
EN 50463-2:2012Zrušená
|
ČSN EN 50463-2 ed. 2:2018Změna A1-3.25Oprava 1-8.19
nahrazuje
ČSN EN 50463-2:2013Změna Z1-4.18Zrušená
|
Drážní zařízení - Energetické měření na palubě vlaku - Část 2: Měření energie
|
21.11.2023
(IRS)
|
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
A1:2024
|
|
|
06.03.2025
(IRS)
|
|
|
|
AC:2018-10
|
|
|
|
|
|
|
EN 50463-3:2017
nahrazuje
EN 50463-3:2012Zrušená
|
ČSN EN 50463-3 ed. 2:2018Změna A1-3.25
nahrazuje
ČSN EN 50463-3:2013Změna Z1-4.18Zrušená
|
Drážní zařízení - Energetické měření na palubě vlaku - Část 3: Zpracování dat
|
21.11.2023
(IRS)
|
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
A1:2024
|
|
|
06.03.2025
(IRS)
|
|
|
|
EN 50463-5:2017
nahrazuje
EN 50463-5:2012Zrušená
|
ČSN EN 50463-5 ed. 2:2018Změna A1-3.25
nahrazuje
ČSN EN 50463-5:2013Změna Z1-4.18Zrušená
|
Drážní zařízení - Energetické měření na palubě vlaku - Část 5: Posuzování shody
|
21.11.2023
(IRS)
|
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|
EN 50716:2023
|
ČSN EN 50716:2023 |
Drážní zařízení - Požadavky na vývoj softwaru
|
06.03.2025
(IRS)
|
|
OJ-IRS
(EU)2023/2584 (hEN k 21.11.2023) Změna: (EU)2025/424 (6. 3. 2025)
|
(EU)2016/797
513/2009 Z.z.
zákon č. 266/1994 Sb
|