Informační systém Uvádění výrobků na trh
Nacházíte se: Domů » Terminologická databáze » ČSN ISO 13528 - zkoušení způsobilosti

ČSN ISO 13528 - Statistické metody používané při zkoušení způsobilosti mezilaboratorním porovnáváním

Stáhnout normu: ČSN ISO 13528 (Zobrazit podrobnosti)
Datum vydání/vložení: 2023-12-01
Třidící znak: 010248
Obor: Vyvolená čísla, normální rozměry, statistické řízení jakosti apod.
ICS:
  • 03.120.30 - Aplikace statistických metod
Stav: Platná
Nahlásit chybu

3.2 zkoušení způsobilosti

vyhodnocení výkonnosti účastníka vůči předem stanoveným kritériím pomocí mezilaboratorního porovnání (3.1)


POZNÁMKA 1 k heslu Termín „zkoušení způsobilosti“ je pro účely tohoto dokumentu chápán ve svém nejširším smyslu a zahrnuje, ale není omezen, na následující:


kvantitativní programy – kde cílem je kvantifikovat jednu či více měřených veličin položky zkoušky způsobilosti;


kvalitativní programy – kde cílem je identifikovat nebo popsat jednu či více charakteristik položky zkoušky způsobilosti;


sekvenční program – kde jedna nebo více položek zkoušky způsobilosti jsou poskytovány postupně ke zkoušení nebo měření a v pravidelných časových intervalech se vrací poskytovateli zkoušení způsobilosti;


simultánní program – kde položky zkoušky způsobilosti jsou poskytovány pro souběžné zkoušky či měření po stanovený časový interval;


příležitostný program – kde položky zkoušky způsobilosti jsou poskytnuty jednorázově;


kontinuální program – kde položky zkoušky způsobilosti jsou poskytovány v pravidelných intervalech;


vzorkování – kde vzorky jsou odebírány k následné analýze a


interpretace dat – kde se poskytují soubory dat nebo jiné informace ke zpracování za účelem jejich interpretace (nebo jiného výstupu).

3.2 proficiency testing


evaluation of participant performance against pre-established criteria by means of interlaboratory comparisons (3.1)


Note 1 to entry: For the purposes of this document, the term “proficiency testing” is taken in its widest sense and includes, but is not limited to:


— quantitative scheme — where the objective is to quantify one or more measurands for each proficiency test item;


— qualitative scheme — where the objective is to identify or describe one or more qualitative characteristics of the proficiency test item;


— sequential scheme — where one or more proficiency test items are distributed sequentially for testing or measurement and returned to the proficiency testing provider at intervals;


— simultaneous scheme — where proficiency test items are distributed for concurrent testing or measurement within a defined time period;


— single occasion exercise — where proficiency test items are provided on a single occasion;


— continuous scheme — where proficiency test items are provided at regular intervals;


— sampling — where samples are taken for subsequent analysis and the purpose of the proficiency testing scheme includes evaluation of the execution of sampling; and


— data interpretation — where sets of data or other information are furnished and the information is processed to provide an interpretation (or other outcome).

Využíváme soubory cookies, díky kterým Vám mužeme poskytovat lepší služby. Využíváním našich služeb s jejich využitím souhlasíte. Více zde Souhlasím