Informační systém Uvádění výrobků na trh
Nacházíte se: Domů » Terminologická databáze » ČSN ISO 5593 - basic static radial [axial] load    rating

ČSN ISO 5593 - Valivá ložiska - Slovník

Stáhnout normu: ČSN ISO 5593 (Zobrazit podrobnosti)
Datum vydání/vložení: 2000-12-01
Zdroj: https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:5593:ed-2:v1:en
Třidící znak: 024601
ICS:
  • 01.040.21 - Mechanické systémy a součástky pro obecné použití (názvosloví)
  • 21.100.20 - Valivá ložiska
Stav: Neplatná
Terminologie normy
Nahlásit chybu

06.04.01 basic static radial [axial] load    rating

static radial load [static centric axial load] which corresponds to a calculated contact stress at the centre of the most heavily loaded rolling element/ raceway contact of

4 600 MPa for self-aligning ball bearings;

4 200 MPa for all other radial ball bearings types and for thrust ball bearings;

4 000 MPa for all radial and thrust roller bearings

NOTES

1 In the case of a single-row angular contact bearing, the radial load rating refers to the radial component of that load which causes a purely radial displacement of the bearing rings in relation to each other.

2 For these contact stresses, a total permanent deformation of rolling element and raceway occurs which is approximately 0,0001 of the rolling element diameter.

06.04.01 základní radiální [axiální] statická únosnost

statické radiální zatížení [statické středové axiální zatížení], které odpovídá vypočtenému stykovému napětí ve středu nejvíce zatíženého pásma styku valivého tělesaoběžné dráhy rovné:

4 600 MPa pro kuličková ložiska naklápěcí;

4 200 MPa pro všechny ostatní typy radiálních kuličkových ložisek a pro axiální kuličková ložiska;

4 000 MPa pro všechna radiální a axiální ložiska s valivými tělesy s čárovým stykem

POZNÁMKY

V případě jednořadého ložiska s kosoúhlým stykem radiální únosnost odpovídá radiální složce tohoto zatížení, která způsobí čistě radiální vzájemný posuv kroužků ložiska.

Při těchto stykových napětích vzniklá celková trvalá deformace valivého tělesa a oběžné dráhy je přibližně rovná 0,0001 průměru valivého tělesa.

Využíváme soubory cookies, díky kterým Vám mužeme poskytovat lepší služby. Využíváním našich služeb s jejich využitím souhlasíte. Více zde Souhlasím