ČSN EN 15663 - Železniční aplikace – Definice referenčních hmotností vozidla
Stáhnout normu: | ČSN EN 15663 (Zobrazit podrobnosti) |
Datum vydání/vložení: | 2010-10-01 |
Třidící znak: | 450050 |
Obor: | Výpočty, konstrukční směrnice |
ICS: |
|
Stav: | Platná |
2.1.3.2 provozní hmotnost při normálním užitečném zatížení, (operational mass under normal payload)
provozní hmotnost vozidla v provozním stavu plus normální provozní užitečné zatížení
POZNÁMKY Normální provozní užitečné zatížení je definováno v tabulkách 3, 4 a 5, ve sloupcích B. Je určeno určeno typem kolejového vozidla a/nebo úrovní pohodlí souvisejícího s typem zajišťovaného provozu.
Tento stav smí být použit k určení takových vstupních traťových podmínek jako plánování, spotřeba energie, označení vozidla, jmenovité statické nápravové zatížení, atd. a také výpočty LCC *).
Tabulka 1 shrnuje vztahy mezi hmotnostmi definovanými v této normě.
NÁRODNÍ POZNÁMKA LCC = náklady po dobu životnosti (Live cycle costs)
2.1.3.2 operational mass under normal payload
operational mass of the vehicle in working order plus the normal operational payload
NOTE 1 The normal operational payload is defined in Tables 3, 4 and 5, columns B. It is determined by the type of rolling stock and / or the level of comfort associated with the type of service being provided.
NOTE 2 This state may be used to determine such track access conditions as scheduling, energy consumption, vehicle marking, nominal static axle load etc, and LCC calculation.
NOTE 3 Table 1 summarises the relationships between the masses defined in this standard.