Informační systém Uvádění výrobků na trh
Nacházíte se: Domů » Terminologická databáze » ČSN EN ISO 13856-3 - celková dráha, (total travel)

ČSN EN ISO 13856-3 - Bezpečnost strojních zařízení - Ochranná zařízení citlivá na tlak - Část 3: Obecné zásady pro konstrukci a zkoušení nárazníků, desek, lanek a podobných zařízení citlivých na tlak

Stáhnout normu: ČSN EN ISO 13856-3 (Zobrazit podrobnosti)
Datum vydání/vložení: 2013-12-01
Zdroj: https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:13856:-3:ed-2:v1:en
Třidící znak: 833301
Obor: Bezpečnostní a ochranné systémy strojů
ICS:
  • 13.110 - Bezpečnost strojních zařízení
Stav: Platná
Nahlásit chybu

3.19 celková dráha, (total travel)

pohyb, nebo deformace účinného citlivého povrchu (3.10) ochranného zařízení citlivého na tlak (3.1), měřený ve směru působící síly (3.8) od bodu kontaktu do bodu, od kterého se žádná další významná deformace účinného citlivého povrchu (3.10) neobjevuje image1.emf

Legenda

1 ochranné zařízení citlivé na tlak

2 senzor (senzory)

3 ovládací jednotka *

4 spínací zařízení výstupního signálu

5 část řídicího systému stroje pro zpracování signálu od spínacího zařízení výstupního signálu ochranného zařízení citlivého na tlak

6 působící síla

7 výstup senzoru

8 signál zapnutého/vypnutého stavu

9 signál ručního opětovného zpětného nastavení **

10 signál opětovného zpětného nastavení od řídicího systému stroje (kde je to vhodné)

11 monitorovací signály (doporučené)

a signál ručního opětovného zpětného nastavení k řídicímu systému stroje***

b ovládací systém (systémy) stroje

* Může být umístěna v řídicím systému stroje, nebo jako část řídicího systému stroje, např. jako logický blok.

** Kde je to vhodné, může to být použito jako alternativa k a. *** Kde je to vhodné, může to být použito jako alternativa k 9.

Obrázek 1 – Schéma ochranného zařízení citlivého na tlak použitého u stroje image2.emf

Legenda

A bod působení a působící síla při maximální provozní rychlosti

B body ve vztahu síla – dráha vyskytující se při síle 250 N (B1), nebo 400 N (B2) při provozní rychlosti ( 10 mm/s

C Bod ve vztahu síla – dráha vyskytující se například při síle 600 N při provozní rychlosti ( 10 mm/s

1 stanovená mezní síla

2 nejmenší působící síla

a síla (N)

b dráha (mm)

c dráha působení

d dráha přeběhu při 250 N

e pracovní dráha při 250 N

f dráha přeběhu při 400 N

g pracovní dráha při 400 N

h celková dráha

Obrázek 2 – Příklad diagramu vztahu síla – dráha

3.19 total travel

movement or deformation of the effective sensing surface (3.10) of a pressure-sensitive protective device (3.1), measured in the direction of the actuating force (3.8) from the point of contact to the point at which no further significant deformation of the effective sensing surface occurs image1.wmf INCLUDEPICTURE "001.tif" \* MERGEFORMAT \d \x \y Key

1

pressure-sensitive protective device

2

sensor(s)

3

control unit*

4

output signal switching device

5

part of the machine control system for pressure-sensitive protective device output signal processing

6

actuating force

7

sensor output

8

ON state/OFF state signal

9

manual reset signal**

10

reset signal from machine control system (where appropriate)

11

monitoring signals (optional)

a

manual reset signal to the machine control system***

b

machine control system(s)

*

Can be located within the machine control system or as part of the machine control system, e.g. as a logic block.

**

Where appropriate, this may be used as an alternative to b.

***

Where appropriate, this may be used as an alternative to 9.

Figure 1 — Systematic sketch of pressure-sensitive protective device as applied to machine image2.wmf INCLUDEPICTURE "002.tif" \* MERGEFORMAT \d \x \y Key

A

actuating point and actuating force at maximum operating speed

B

force–travel points occurring at force of 250 N (B1) or 400 N (B2) at operating speed of ≤ 10 mm ⋅ s−1

C

force-travel point occurring, for example, at a force of 600 N at an operating speed of ≤ 10 mm ⋅ s−1

1

reference force

2

lowest actuating force

a

force, N

b

travel, mm

c

actuating travel

d

overtravel at 250 N

e

working travel at 250 N

f

overtravel at 400 N

g

working travel at 400 N

h

total travel

Figure 2 — Diagram of force–travel relationship — Example

Využíváme soubory cookies, díky kterým Vám mužeme poskytovat lepší služby. Využíváním našich služeb s jejich využitím souhlasíte. Více zde Souhlasím