Informační systém Uvádění výrobků na trh
Nacházíte se: Domů » Terminologická databáze » ČSN EN ISO 9000 - poskytovatel procesu řešení sporů

ČSN EN ISO 9000 - Systémy managementu kvality - Základní principy a slovník

Stáhnout normu: ČSN EN ISO 9000 (Zobrazit podrobnosti)
Datum vydání/vložení: 2016-03-01
Zdroj: https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:9000:ed-4:v1:en
Třidící znak: 010300
Obor: Jakost
ICS:
  • 03.120.10 - Management kvality a prokazování kvality
  • 03.100.70 - Systémy managementu
Stav: Platná
Terminologie normy
Nahlásit chybu

3.2.7 poskytovatel procesu řešení sporů

osoba nebo organizace (3.2.1), která poskytuje a vykonává externí proces (3.4.1) pro řešení sporů (3.9.6)

POZNÁMKA 1 k heslu Obecně je poskytovatelem procesuřešení sporů právnický subjekt, který není součástí organizace ani osoby jako jednotlivce a stěžovatele. Tím jsou zdůrazněny atributy nezávislosti a spravedlivosti. V některých případech je v rámci organizace vytvořen samostatný útvar, který řeší nevyřízené stížnosti (3.9.3).

POZNÁMKA 2 k heslu Poskytovatel procesu řešení sporů uzavírá se stranami smlouvu (3.7.4) na řešení sporu a je odpovědný za výkonnost (3.7.8). Poskytovatel procesu řešení sporů poskytuje řešitele sporů (3.1.6). Poskytovatel procesu řešení sporů také využívá podpůrný, výkonný a další řídící personál pro zajišťování finančních zdrojů, pro administrativní podporu, pomoc při termínovém plánování, výcviku, zasedacích místností, dohledu a obdobných funkcí.

POZNÁMKA 3 k heslu Poskytovatelé procesu řešení sporů mohou mít různou podobu, včetně neziskových, ziskových a veřejných subjektů. Poskytovatelem procesu řešení sporů může být také asociace (3.2.8).

POZNÁMKA 4 k heslu V ISO 10003:2007 se místo poskytovatel procesu řešení sporů používá termín „poskytovatel“.

[ZDROJ: ISO 10003:2007, 3.9, modifikováno]

3.2.7 DRP-provider

dispute resolution process provider person or organization (3.2.1) that supplies and operates an external dispute (3.9.6) resolution process (3.4.1)

Note 1 to entry: Generally, a DRP-provider is a legal entity, separate from the organization or person as an individual and the complainant. In this way, the attributes of independence and fairness are emphasized. In some situations, a separate unit is established within the organization to handle unresolved complaints (3.9.3).

Note 2 to entry: The DRP-provider contracts (3.4.7) with the parties to provide dispute resolution, and is accountable for performance (3.7.8). The DRP-provider supplies dispute resolvers (3.1.6). The DRP-provider also utilizes support, executive and other managerial staff to supply financial resources, clerical support, scheduling assistance, training, meeting rooms, supervision and similar functions.

Note 3 to entry: DRP-providers can take many forms including not-for-profit, for-profit and public entities. An association (3.2.8) can also be a DRP-provider.

Note 4 to entry: In ISO 10003:2007 instead of the term DRP-provider, the term “provider” is used.

[SOURCE: ISO 10003:2007, 3.9, modified]

Využíváme soubory cookies, díky kterým Vám mužeme poskytovat lepší služby. Využíváním našich služeb s jejich využitím souhlasíte. Více zde Souhlasím