ČSN ISO/IEC 20000-1 - Informační technologie – Management služeb – Část 1: Požadavky na systém managementu služeb
Download standard: | ČSN ISO/IEC 20000-1 (Show details) |
Published: | 2012-06-01 |
Source: | https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso-iec:20000:-1:ed-3:v1:en |
Classification symbol: | 369074 |
Category: | Informační technika všeobecně a terminologie |
ICS: |
|
Status: | Invalid |
‹
Report an error
3.1 dostupnost
schopnost služby nebo prvku služby vykonávat své požadované funkce v sjednaném čase nebo sjednaném časovém období
POZNÁMKA Dostupnost je zpravidla vyjádřena jako poměr nebo procento času, kdy je služba nebo prvek služby skutečně dostupná pro použití zákazníkem vůči sjednané době, ve které služba měla být dostupná.
3.1 availability
ability of a service or service component to perform its required function at an agreed instant or over an agreed period of time
NOTE Availability is normally expressed as a ratio or percentage of the time that the service or service component is actually available for use by the customer to the agreed time that the service should be available.