Information system Product regulation
Your location: Home » CSN Terminology database » Terminologie BIM » BIM (v1.1) - Správa smluv

BIM (v1.1) - Česko-anglický výkladový slovník pro Building Information Modelling („BIM“)

Published: 2018-04-03
Source: https://bimdictionary.com
Classification symbol: 7301XX
Category: Organizace informací o stavbách
Status: Valid
Standard terminology
Comment this term

2.518 Správa smluv

Jako kompetence reprezentuje správa smluv schopnost spravovat smlouvy jménem klienta (viz Správce smluv). Kompetence zahrnuje schopnost spravovat platby, vyhodnocovat claimy a další podobné aktivity. Jako podfáze projektu (viz Fáze životního cyklu projektu) je správa smluv termín, často používaný projektovou organizací (například projektanty nebo architekty) pro pojmenování projektového milníku na konci dokumentace stavby

2.518 Contract Administration

As a competency, Contract Administration is the ability to manage contracts on behalf of a client (refer to Contract Administrator). It includes the ability to manage process payments, assess claims and other similar activities. As a project sub-phase (refer to Project Lifecycle Phases), Contract Administration is a term often used by design organizations (e.g. architects) to refer to the project milestone at the tail end of Construction Documentation

We use cookies that make this site work. By using our services you agree to use them.More here I agree